Diskuse:Církev: Porovnání verzí
(reakce) |
(→Polemika) |
||
Řádka 15: | Řádka 15: | ||
"Es entstanden Vereine ... mit religiösen Zielen: christliche Vereine, ''Freikirchen'', Missionsverein, etc." [[:de:Verein]]. -- [[Uživatel:Zacheus|Zacheus]] 16:44, 22. 2. 2007 (CET) | "Es entstanden Vereine ... mit religiösen Zielen: christliche Vereine, ''Freikirchen'', Missionsverein, etc." [[:de:Verein]]. -- [[Uživatel:Zacheus|Zacheus]] 16:44, 22. 2. 2007 (CET) | ||
+ | |||
+ | :Ano. Viz can. 201 § 1: ''"Christifideles sunt qui, utpote per baptismum Christo incorporati, in populum Dei sunt constituti, atque hac ratione muneris Christi sacerdotalis, prophetici et regalis suo modo participes facti, secundum propriam cuiusque condicionem, ad mission emexercendam vocantur, quam Deus Ecclesiae in mundo adimplendam concredidit."'' --[[Uživatel:Tomáš Pecina|Tomáš Pecina]] 17:29, 22. 2. 2007 (CET) | ||
== Důkaz boží existence == | == Důkaz boží existence == |
Verse z 22. 2. 2007, 17:29
Polemika
Znakem spolku není demokratičnost; znám velice nedemokratické spolky. Rovněž ukládání povinností třetím osobám je běžný jev. -- Zacheus 09:30, 22. 2. 2007 (CET)
- Ve druhém případě doporučuji studium zákona o sdružování, který takové spolky expressis verbis zapovídá, a v případě prvém částečně, nikoli však zcela souhlasím. Formulaci upravím. --Tomáš Pecina 10:22, 22. 2. 2007 (CET)
Ano, máte pravdu, že § 5 i. f. stanoví: "Nesmějí řídit státní orgány a ukládat povinnosti občanům, kteří nejsou jejich členy." To je však absurdní postkommunistická věta. Navíc nelze nijak dovodit, že by to byla překážka registrace. Cf. § 20 zákona 134/1867 ř. z.: "Nižádný spolek nečiň usnesení aneb nevydávej vynesení takových, ježto by odporoval zákonu trestnímu, aneb jimiž by spolek, co do obsahu nebo do formy, sobě osoboval autoritu v některém oddělení zákonodárství nebo exekutivní moci," který však má dosti odlišný smysl. Domnívám se proto, že Iuridictum by nemělo přeceňovat platnou českou právní úpravu, zvláště, když je jedná o zjevy, které jinde nemají obdoby. -- Zacheus 13:35, 22. 2. 2007 (CET)
- § 8 odst. 1 písm. d) --Tomáš Pecina 15:44, 22. 2. 2007 (CET)
To jsou však cíle, které zjevně směřují na první větu. Druhá věta má na mysli praxi. -- 16:21, 22. 2. 2007 (CET)
- Mezi oběma větami není rozdíl, takže rozpor s druhou větou je důvodem pro neregistraci: cílem církve je mj. ukládat povinnosti všem pokřtěným, bez ohledu na to, zda chtějí nebo ne být součástí církve. --Tomáš Pecina 16:27, 22. 2. 2007 (CET)
Je to sporné, ale zřejmě máte pravdu. Nicméně vzniká otázka, kdo je členem Církve. Domnívám se, že zřejmě každý pokřtěný.
"Es entstanden Vereine ... mit religiösen Zielen: christliche Vereine, Freikirchen, Missionsverein, etc." de:Verein. -- Zacheus 16:44, 22. 2. 2007 (CET)
- Ano. Viz can. 201 § 1: "Christifideles sunt qui, utpote per baptismum Christo incorporati, in populum Dei sunt constituti, atque hac ratione muneris Christi sacerdotalis, prophetici et regalis suo modo participes facti, secundum propriam cuiusque condicionem, ad mission emexercendam vocantur, quam Deus Ecclesiae in mundo adimplendam concredidit." --Tomáš Pecina 17:29, 22. 2. 2007 (CET)
Důkaz boží existence
jehož existenci nelze přírodvědeckými methodami prokázat
- Jakými jinými? Uznáváte snad za relevantní metafysické důkazní prostředky? A to jste ještě nečetl můj článek o eucharistii! --Tomáš Pecina 15:42, 22. 2. 2007 (CET)
Jest theologie vědou čili nic? -- Zacheus 16:21, 22. 2. 2007 (CET)
- Ne, nakolik jejím předmětem je pověra. --Tomáš Pecina 16:28, 22. 2. 2007 (CET)