Diskuse:Církev: Porovnání verzí
(→Důkaz boží existence) |
(reakce) |
||
Řádka 10: | Řádka 10: | ||
To jsou však ''cíle'', které zjevně směřují na první větu. Druhá věta má na mysli praxi. -- 16:21, 22. 2. 2007 (CET) | To jsou však ''cíle'', které zjevně směřují na první větu. Druhá věta má na mysli praxi. -- 16:21, 22. 2. 2007 (CET) | ||
− | :Mezi oběma větami není rozdíl, takže rozpor s druhou větou je důvodem pro neregistraci: ''cílem'' církve je mj. ukládat povinnosti všem | + | :Mezi oběma větami není rozdíl, takže rozpor s druhou větou je důvodem pro neregistraci: ''cílem'' církve je mj. ukládat povinnosti všem pokřtěným, bez ohledu na to, zda chtějí nebo ne být součástí církve. --[[Uživatel:Tomáš Pecina|Tomáš Pecina]] 16:27, 22. 2. 2007 (CET) |
+ | |||
+ | Je to sporné, ale zřejmě máte pravdu. Nicméně vzniká otázka, kdo je členem Církve. Domnívám se, že zřejmě každý pokřtěný. | ||
+ | |||
+ | "Es entstanden Vereine ... mit religiösen Zielen: christliche Vereine, ''Freikirchen'', Missionsverein, etc." [[:de:Verein]]. -- [[Uživatel:Zacheus|Zacheus]] 16:44, 22. 2. 2007 (CET) | ||
== Důkaz boží existence == | == Důkaz boží existence == |
Verse z 22. 2. 2007, 16:44
Polemika
Znakem spolku není demokratičnost; znám velice nedemokratické spolky. Rovněž ukládání povinností třetím osobám je běžný jev. -- Zacheus 09:30, 22. 2. 2007 (CET)
- Ve druhém případě doporučuji studium zákona o sdružování, který takové spolky expressis verbis zapovídá, a v případě prvém částečně, nikoli však zcela souhlasím. Formulaci upravím. --Tomáš Pecina 10:22, 22. 2. 2007 (CET)
Ano, máte pravdu, že § 5 i. f. stanoví: "Nesmějí řídit státní orgány a ukládat povinnosti občanům, kteří nejsou jejich členy." To je však absurdní postkommunistická věta. Navíc nelze nijak dovodit, že by to byla překážka registrace. Cf. § 20 zákona 134/1867 ř. z.: "Nižádný spolek nečiň usnesení aneb nevydávej vynesení takových, ježto by odporoval zákonu trestnímu, aneb jimiž by spolek, co do obsahu nebo do formy, sobě osoboval autoritu v některém oddělení zákonodárství nebo exekutivní moci," který však má dosti odlišný smysl. Domnívám se proto, že Iuridictum by nemělo přeceňovat platnou českou právní úpravu, zvláště, když je jedná o zjevy, které jinde nemají obdoby. -- Zacheus 13:35, 22. 2. 2007 (CET)
- § 8 odst. 1 písm. d) --Tomáš Pecina 15:44, 22. 2. 2007 (CET)
To jsou však cíle, které zjevně směřují na první větu. Druhá věta má na mysli praxi. -- 16:21, 22. 2. 2007 (CET)
- Mezi oběma větami není rozdíl, takže rozpor s druhou větou je důvodem pro neregistraci: cílem církve je mj. ukládat povinnosti všem pokřtěným, bez ohledu na to, zda chtějí nebo ne být součástí církve. --Tomáš Pecina 16:27, 22. 2. 2007 (CET)
Je to sporné, ale zřejmě máte pravdu. Nicméně vzniká otázka, kdo je členem Církve. Domnívám se, že zřejmě každý pokřtěný.
"Es entstanden Vereine ... mit religiösen Zielen: christliche Vereine, Freikirchen, Missionsverein, etc." de:Verein. -- Zacheus 16:44, 22. 2. 2007 (CET)
Důkaz boží existence
jehož existenci nelze přírodvědeckými methodami prokázat
- Jakými jinými? Uznáváte snad za relevantní metafysické důkazní prostředky? A to jste ještě nečetl můj článek o eucharistii! --Tomáš Pecina 15:42, 22. 2. 2007 (CET)
Jest theologie vědou čili nic? -- Zacheus 16:21, 22. 2. 2007 (CET)
- Ne, nakolik jejím předmětem je pověra. --Tomáš Pecina 16:28, 22. 2. 2007 (CET)