Obchodní právo: Porovnání verzí

Přejít na: navigace, hledání
(zpřesnění)
Řádka 3: Řádka 3:
 
[[laik|Laici]] někdy pokládají za součást obchodního práva i vztahy vznikající mezi prodejcem a jeho zákazníkem – spotřebitelem. To je však omyl: tyto vztahy jsou předmětem [[spotřebitelské právo|spotřebitelského práva]].
 
[[laik|Laici]] někdy pokládají za součást obchodního práva i vztahy vznikající mezi prodejcem a jeho zákazníkem – spotřebitelem. To je však omyl: tyto vztahy jsou předmětem [[spotřebitelské právo|spotřebitelského práva]].
  
Mezi nejznámější české komercialisty patřil [[Albín Bráf]], z žijících právních theoretiků se obchodním právem zabývají např. [[Irena Pelikánová]], [[Jan Dědič]] a [[Karel Eliáš]].
+
Českou komercialistiku založil [[Albín Bráf]]. Mezi nejznámější české žijící komercialisty patří [[Irena Pelikánová]], [[Jan Dědič]], [[Karel Eliáš]], [[Bohumil Havel]] a [[Tomáš Dvořák]].
  
 
== {{Interní odkazy}} ==
 
== {{Interní odkazy}} ==

Verse z 1. 8. 2007, 17:48

Obchodní právo (komercialistika) je odvětví soukromého práva zabývající se obchodními vztahy, tedy právními vztahy vznikající mezi podnikateli v souvislosti s jejich podnikatelskou činností. Ačkoli jde fakticky o součást občanského práva, pro jeho důležitost se obchodnímu právu přiznává zvláštní postavení a je zkoumáno i vyučováno odděleně.

Laici někdy pokládají za součást obchodního práva i vztahy vznikající mezi prodejcem a jeho zákazníkem – spotřebitelem. To je však omyl: tyto vztahy jsou předmětem spotřebitelského práva.

Českou komercialistiku založil Albín Bráf. Mezi nejznámější české žijící komercialisty patří Irena Pelikánová, Jan Dědič, Karel Eliáš, Bohumil Havel a Tomáš Dvořák.

Vizte též