Obchodní právo: Porovnání verzí
(K rozvoji české komercialistiky přispěl Albín Bráf a Arnošt Malovský-Wenig.) |
(* [http://www.studentzone.cz/dokumenty_down.php?id=95&db=1 Obchodněprávní propedeutikum] (DOC)) |
||
Řádka 9: | Řádka 9: | ||
* [[podnikatel]] | * [[podnikatel]] | ||
* [[obchodní společnost]] | * [[obchodní společnost]] | ||
+ | |||
+ | == {{Externí odkazy}} == | ||
+ | * [http://www.studentzone.cz/dokumenty_down.php?id=95&db=1 Obchodněprávní propedeutikum] (DOC) | ||
[[Kategorie:Obchodní právo| ]] | [[Kategorie:Obchodní právo| ]] |
Verse z 2. 8. 2007, 09:00
Obchodní právo (komercialistika) je odvětví soukromého práva zabývající se obchodními vztahy, tedy právními vztahy vznikající mezi podnikateli v souvislosti s jejich podnikatelskou činností. Ačkoli jde fakticky o součást občanského práva, pro jeho důležitost se obchodnímu právu přiznává zvláštní postavení a je zkoumáno i vyučováno odděleně.
Laici někdy pokládají za součást obchodního práva i vztahy vznikající mezi prodejcem a jeho zákazníkem – spotřebitelem. To je však omyl: tyto vztahy jsou předmětem spotřebitelského práva.
K rozvoji české komercialistiky přispěl Albín Bráf a Arnošt Malovský-Wenig. Mezi nejznámější české žijící komercialisty patří Irena Pelikánová, Jan Dědič, Karel Eliáš, Bohumil Havel a Tomáš Dvořák.