Obchodní právo: Porovnání verzí
(* prokura) |
(* Tomáš Richter: ''O logice a limitech korporačního práva: teoretické základy''. In Právní rozhledy 23/2008, pp. 845–855.) |
||
Řádka 10: | Řádka 10: | ||
* [[obchodní společnost]] | * [[obchodní společnost]] | ||
* [[prokura]] | * [[prokura]] | ||
+ | |||
+ | == {{Reference}} == | ||
+ | * [[Tomáš Richter]]: ''O logice a limitech korporačního práva: teoretické základy''. In [[Právní rozhledy]] 23/2008, pp. 845–855. | ||
== {{Externí odkazy}} == | == {{Externí odkazy}} == |
Verse z 3. 8. 2009, 09:20
Obchodní právo (komercialistika) je odvětví soukromého práva zabývající se obchodními vztahy, tedy právními vztahy vznikající mezi podnikateli v souvislosti s jejich podnikatelskou činností. Ačkoli jde fakticky o součást občanského práva, pro jeho důležitost se obchodnímu právu přiznává zvláštní postavení a je zkoumáno i vyučováno odděleně.
Laici někdy pokládají za součást obchodního práva i vztahy vznikající mezi prodejcem a jeho zákazníkem – spotřebitelem. To je však omyl: tyto vztahy jsou předmětem spotřebitelského práva.
K rozvoji české komercialistiky přispěl Albín Bráf a Arnošt Malovský-Wenig. Mezi nejznámější české žijící komercialisty patří Irena Pelikánová, Jan Dědič, Karel Eliáš, Bohumil Havel a Tomáš Dvořák.
Vizte též
Prameny a literatura
- Tomáš Richter: O logice a limitech korporačního práva: teoretické základy. In Právní rozhledy 23/2008, pp. 845–855.