Obchodní právo: Porovnání verzí

Přejít na: navigace, hledání
(* prokura)
(* Tomáš Richter: ''O logice a limitech korporačního práva: teoretické základy''. In Právní rozhledy 23/2008, pp. 845–855.)
Řádka 10: Řádka 10:
 
* [[obchodní společnost]]
 
* [[obchodní společnost]]
 
* [[prokura]]
 
* [[prokura]]
 +
 +
== {{Reference}} ==
 +
* [[Tomáš Richter]]: ''O logice a limitech korporačního práva: teoretické základy''. In [[Právní rozhledy]] 23/2008, pp. 845–855.
  
 
== {{Externí odkazy}} ==
 
== {{Externí odkazy}} ==

Verse z 3. 8. 2009, 09:20

Obchodní právo (komercialistika) je odvětví soukromého práva zabývající se obchodními vztahy, tedy právními vztahy vznikající mezi podnikateli v souvislosti s jejich podnikatelskou činností. Ačkoli jde fakticky o součást občanského práva, pro jeho důležitost se obchodnímu právu přiznává zvláštní postavení a je zkoumáno i vyučováno odděleně.

Laici někdy pokládají za součást obchodního práva i vztahy vznikající mezi prodejcem a jeho zákazníkem – spotřebitelem. To je však omyl: tyto vztahy jsou předmětem spotřebitelského práva.

K rozvoji české komercialistiky přispěl Albín Bráf a Arnošt Malovský-Wenig. Mezi nejznámější české žijící komercialisty patří Irena Pelikánová, Jan Dědič, Karel Eliáš, Bohumil Havel a Tomáš Dvořák.

Vizte též

Prameny a literatura

Další odkazy