Obchodní právo: Porovnání verzí

Přejít na: navigace, hledání
d (Robot: Automated text replacement (- - + – ))
d (Robot: Automated text replacement (-– +–))
Řádka 1: Řádka 1:
 
'''Obchodní právo''' (komercialistika) je odvětví [[soukromé právo|soukromého práva]] zabývající se obchodními vztahy, tedy [[právní vztah|právními vztahy]] vznikající mezi [[podnikatel]]i v souvislosti s jejich podnikatelskou činností. Ačkoli jde fakticky o součást [[občanské právo|občanského práva]], pro jeho důležitost se obchodnímu právu přiznává zvláštní postavení a je zkoumáno i vyučováno odděleně.
 
'''Obchodní právo''' (komercialistika) je odvětví [[soukromé právo|soukromého práva]] zabývající se obchodními vztahy, tedy [[právní vztah|právními vztahy]] vznikající mezi [[podnikatel]]i v souvislosti s jejich podnikatelskou činností. Ačkoli jde fakticky o součást [[občanské právo|občanského práva]], pro jeho důležitost se obchodnímu právu přiznává zvláštní postavení a je zkoumáno i vyučováno odděleně.
  
[[laik|Laici]] někdy pokládají za součást obchodního práva i vztahy vznikající mezi prodejcem a jeho zákazníkem – spotřebitelem. To je však omyl: tyto vztahy jsou předmětem [[spotřebitelské právo|spotřebitelského práva]].
+
[[laik|Laici]] někdy pokládají za součást obchodního práva i vztahy vznikající mezi prodejcem a jeho zákazníkem spotřebitelem. To je však omyl: tyto vztahy jsou předmětem [[spotřebitelské právo|spotřebitelského práva]].
  
 
Mezi nejznámější české komercialisty patřil [[Albín Bráf]], z žijících právních theoretiků se obchodním právem zabývají např. [[Irena Pelikánová]], [[Jan Dědič]] a [[Karel Eliáš]].
 
Mezi nejznámější české komercialisty patřil [[Albín Bráf]], z žijících právních theoretiků se obchodním právem zabývají např. [[Irena Pelikánová]], [[Jan Dědič]] a [[Karel Eliáš]].

Verse z 14. 10. 2006, 05:07

Obchodní právo (komercialistika) je odvětví soukromého práva zabývající se obchodními vztahy, tedy právními vztahy vznikající mezi podnikateli v souvislosti s jejich podnikatelskou činností. Ačkoli jde fakticky o součást občanského práva, pro jeho důležitost se obchodnímu právu přiznává zvláštní postavení a je zkoumáno i vyučováno odděleně.

Laici někdy pokládají za součást obchodního práva i vztahy vznikající mezi prodejcem a jeho zákazníkem – spotřebitelem. To je však omyl: tyto vztahy jsou předmětem spotřebitelského práva.

Mezi nejznámější české komercialisty patřil Albín Bráf, z žijících právních theoretiků se obchodním právem zabývají např. Irena Pelikánová, Jan Dědič a Karel Eliáš.

Šablona:Viztéž