Obchodní právo: Porovnání verzí
d (Robot: Automated text replacement (-{{Viztéž}} +== {{Interní odkazy}} ==)) |
|||
Řádka 10: | Řádka 10: | ||
* [[obchodní společnost]] | * [[obchodní společnost]] | ||
− | + | [[Kategorie:Obchodní právo| ]] | |
− | [[Kategorie:Obchodní právo]] |
Verse z 17. 11. 2006, 09:40
Obchodní právo (komercialistika) je odvětví soukromého práva zabývající se obchodními vztahy, tedy právními vztahy vznikající mezi podnikateli v souvislosti s jejich podnikatelskou činností. Ačkoli jde fakticky o součást občanského práva, pro jeho důležitost se obchodnímu právu přiznává zvláštní postavení a je zkoumáno i vyučováno odděleně.
Laici někdy pokládají za součást obchodního práva i vztahy vznikající mezi prodejcem a jeho zákazníkem – spotřebitelem. To je však omyl: tyto vztahy jsou předmětem spotřebitelského práva.
Mezi nejznámější české komercialisty patřil Albín Bráf, z žijících právních theoretiků se obchodním právem zabývají např. Irena Pelikánová, Jan Dědič a Karel Eliáš.